FAQ Veelgestelde Vragen

Kan ik gebruik maken van Tandfonds bij een andere tandartspraktijk?

Nee, dat is niet mogelijk. Tandfonds wordt alleen aangeboden bij door Winstar geselecteerde tandartspraktijken.

Hoe kan het dat Tandfonds gratis is?

Dat komt doordat de winst voor Winstar de nieuwe cliënten zijn, die worden aangetrokken. Ons klantenbestand groeit, waardoor de service gratis kan worden aangeboden.

Door welke praktijken wordt Tandfonds aangeboden?

  • Amsterdam            – Mondzorgpraktijk Kruitberghof
  • Assen                      – Mondzorgpraktijk Fokkerstraat
  • Blokzijl                   – Tandartspraktijk Blokzijl
  • Gouda                    – Mondzorgpraktijk Statensingel
  • Helmond               – Centrum voor Orthodontie Helmond
  • Hengevelde          –  Tandartspraktijk de Marke
  • Utrecht                  – Mondzorgpraktijk Orion

Kan Tandfonds elk moment opgezegd worden?

Ja, u zit nergens aan vast bij tandfonds. U kunt altijd in overleg met Winstar stoppen met Tandfonds.

Lopende betalingregelingen moeten  natuurlijk  wel nog worden voldaan.

Kan ik geweigerd worden bij de tandarts als ik Tandfonds gebruik?

U kunt niet geweigerd worden voor een behandeling als u gebruik maakt van Tandfonds. Dit is een afspraak die is gemaakt tussen de bewindvoerder en Tandfonds.

Hoe betaal ik een behandeling als ik er geen geld voor heb?

Tandfonds is erg flexibel qua betalingen. U kunt namelijk in maximaal 12 maanden betalen. Is de betaling voor u niet mogelijk, ondanks de mogelijkheid om te betalen in termijnen, dan biedt Tandfonds hulp bij het aanvragen van bijzondere bijstand of noden.

Hoe kan het dat er geen extra kosten bij de facturatie komen?

Wij passen zelf de betalingsregeling aan, vanuit het systeem van de praktijk. Hier zetten wij deelbetalingen klaar voor de verschillende termijnen. Infomedics krijgt deze elke maand binnen en verwerkt deze als een normale factuur in plaats van een factuur voor een deelbetaling. Hierdoor worden er geen extra facturatie kosten toegevoegd.

Wanneer kan ik gebruik maken van Tandfonds?

Bewindvoering, mentorschap en curatele:

Iedereen die zelf onder bewind staat en waarvan de bewindvoerder zich bij ons wilt aansluiten kan aangemeld worden door de bewindvoerder voor het Tandfonds.
Omdat voor deze cliënten vast staat dat alle financiën in beheer zijn van de bewindvoerder. Hierdoor is het risico voor ons aanvaardbaar.

Budgetbeheer:
Helaas is het dus niet mogelijk om cliënten aan te melden, die onder (vrijwillig) budgetbeheer staan. Dit is omdat de budgetbeheerder volgens de wet niet verantwoordelijk is voor de financiën, waardoor we een onverantwoord risico zouden moeten nemen. Dit risico willen wij uitsluiten.

Hoe kan ik een afspraak maken voor een behandeling?

Dit kan uw bewindvoerder doen via het via het Tandfonds portal, de bewindvoerder meld de cliënt aan in het portal.
De servicemedewerkers van Tandfonds pakken dit zo spoedig mogelijk op en zullen de aanvraag doorzetten naar de praktijk.
De praktijk zal de cliënt benaderen voor het inplannen van een eerste gratis consult.
In geval van spoed kunt u ook telefonisch contact opnemen met ons, waarna wij ons best zullen doen een andere oplossing te vinden.

Kan ik mijn kinderen ook aanmelden bij Tandfonds?

Kinderen vallen onder de basisverzekering. Het is daarom niet mogelijk om kinderen via Tandfonds aan te melden.

Uiteraard kan een gezin allemaal bij dezelfde praktijk worden ingeschreven.
De ouders worden aangemeld bij Tandfonds via het portal en in deze aanmelding kan worden aangegeven dat kinderen ook naar de praktijk willen komen.
Dan zal de praktijk de kinderen op de reguliere wijzen inschrijven, aangezien tandheelkundige zorg voor kinderen tot 18 jaar (met uitzondering van orthodontie) vergoed wordt vanuit de basisverzekering.

 

Uiteraard kan een gezin bij dezelfde praktijk worden ingeschreven, waardoor de kinderen bij dezelfde tandarts onder behandeling kunnen zijn. De ouders worden aangemeld via de portal en in deze aanmelding kan worden aangegeven dat kinderen ook naar de praktijk willen komen. De praktijk zal de kinderen op reguliere wijze inschrijven, aangezien tandheelkundige zorg voor kinderen tot 18 jaar (met uitzondering van orthodontie) vergoed wordt vanuit de basisverzekering.

Wat kan je verwachten van het eerste gratis consult?

De patiënt komt bij de door Winstar gefaciliteerde praktijk voor een consult.
In dit consult wordt een algehele gebitscheck gedaan en indien het noodzakelijk is wordt er een foto gemaakt.
Hierna stelt de tandarts een behandelplan op en de begroting ter akkoord voor de bewindvoerder.

Bij ernstige pijnklachten zal de tandarts een noodbehandeling (tot maximaal €250,-) uitvoeren.

Kan ik een afspraak ook annuleren?

Het is tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak mogelijk om de afspraak kosteloos te annuleren of wijzigen. Het afzeggen van een afspraak dient te worden gedaan bij de praktijk.

Binnen 24 uur of bij het niet komen opdagen op een ingeplande afspraak, worden de kosten voor de vrijgehouden tijd van de tandarts in rekening gebracht.
Er wordt dan een zogeheten C90 factuur verzonden naar de bewindvoerder.

Hoe kan ik een afspraak afzeggen?

Het afzeggen van een afspraak dient minimaal 24 uur van te voren gedaan te worden bij de praktijk waar de behandeling plaats vindt. Dit kan zowel telefonisch als per mail.